Schnell-Navigation:

Hochschule Bremen - University of Applied Sciences

Hochschule Bremen
Top-Themen


Studienverlauf (Modulübersicht)

Modulbeschreibungen
Der englisch-sprachige Masterstudiengang International Tourism Management bereitet Studierende mit einem praxisnahen, interdisziplinären Ansatz auf eine führende Tätigkeit in der Tourismusbranche vor. In den ersten zwei Semestern werden insgesamt 16 Module belegt, von denen 13 mit Prüfungen abgelegt werden, die entweder als Klausur, mündliche Prüfung oder Hausarbeit bzw. Präsentation erfolgen. Zu den Modulen gehören u.a. International Financial Management, Corporate Social Responsibility und Tourism Marketing. Das Modul Applied Project Management bietet zudem die Möglichkeit, die zuvor erlernten Kenntnisse mit Hilfe eines realen Projektes in die Praxis umzusetzen. Im dritten Semester wird die Masterarbeit verfasst.

Modulübersicht

1. Semester 2. Semester 3. Semester
Module (1) Introduction
A. The Phenomen of Tourism and its Systems
B. Tourism Economic and Industries
(6) International Legal and Tax Framework
A. International Business Law
B. International Taxation Systems
Master Thesis
(2) Intercultural Management
A. Culture and Cross-Cultural Management
B. Communication
(7) Strategic Planning
A. Marketing Research
B. Development and Implementation of Strategy
Master Thesis
(3) International Financial Management
A. Global Finance
B. International Accounting
(8) International Project Management
A. Project Management Concepts
B. Demand in Tourism
Master Thesis
(4) Corporate Social Responsibility
A. Business Ethics / Sustainable Development
B. Human Resources and Diversity Management
(9) Applied Project Management *
A. Tourism Case Study
B. Field Research

* Real project with field study and presentation in destination
Master Thesis
(5) Tourism Marketing
A. Specifics of Tourism Marketing
B. Marketing Operations
(10) Wahlpflicht
1. Contemporary Issues in Tourism
2. International Politics and Relations in Tourism
3. Leadership Challenges
4. Business Strategy Analysis Tourism
Master Thesis



Link zum International Graduate Center
Student Voice
Kathrin Uhrbrock (Alumni 2010), Germany

"I can honestly say that I got much more out of the Master in International Tourism Management program than I first expected. My wish was to obtain a master’s degree in business administration. However, I did not only leave with the degree and a job but with a lot more: knowledge about other countries and cultures, interesting and fun experiences, and new and dear friends from all over the world. Classes are not restricted to the tourism sector but range from marketing or finance over to project management and cultural courses..."
 

 

Access Keys: